Regionsrådet har nu besluttet at spare på den kollektive trafik. Besparelserne går ud over tusindvis af passagerer hver dag.
Besparelser på busser og lokaltog
Nu besluttes det, hvor besparelserne op busser og lokaltog skal findes. Der har været mange protester, og der er fundet penge, der som engangsbeløb kan udskyde besparelserne og trafikbestillingen. Det foreslår Enhedslisten.
1.maj: Fællesskabet er vores bedste chance
Der har været masser af velfortjente klapsalver, gaver og anerkendelse af de ansatte i velfærdssektoren. Fremadrettet er der brug for ekstra penge og flere ansatte.
Tiden er til grønne overvejelser – ikke hovedløse besparelser!
Et flertal af partierne i regionsrådet vil spare på kollektiv trafik nu. Det er den helt forkerte vej at gå i en tid, der kalder på grønne løsninger.
BUSBESPARELSER – INGEN GRØN OMSTILLING?
Vi ved, at der kommer en ny infrastrukturplan med mia. i investeringer i kollektiv trafik. Derfor er det meget kortsigtet at spare på busser og lokaltoge lige nu.
15 MIO. KR. I BESPARELSER PÅ DE REGIONALE BUSSER I 2021
Et flertal har på et møde 30.marts besluttet, at der skal spares 15 mio.kr. på busserne i 2021. Det går stik imod Enhedslistens planer om en styrket grøn kollektiv transport.
GODE FORSLAG FRA KLIMARÅDET – MEN NÆSTEN INTET OM KOLLEKTIV TRAFIK
Klimarådet har fremlagt deres rapport med en hel del gode anbefalinger. Og snart går forhandlingerne i gang på Christiansborg.
Vi skal investere i bæredygtig transport
Transportsektoren skal bidrage med en reduktion i CO2-udledningen, og den skal gøre det nu. Derfor har regionerne brug for at kunne regulere i retning af bæredygtig transport.
Det rene vand er i fare i Region Hovedstaden
Det er tid til at stille skarpt på drikkevandssituationen i Region Hovedstaden. De mange forurenede grunde udgør en stadig større trussel for det rene drikkevand, vi tager for givet løber ud, når vi tænder for vandhanen.
Enhedslisten er på borgernes og naturens side
Overordnet står vi på borgernes og naturens side. Vi stemte som eneste parti nej til den forrige råstofplan, og vi er nok også som eneste parti klar til at gøre det igen.