Enhedslisten støtter åbent sekretærerne

Finn Rudaizky (DF) hænger her i Ugeposten 3/10 Enhedslisten ud for at falde sekretærerne i ryggen – sidst var det for dobbeltspil! At være med i budgettet fratager os ikke at kunne støtte medarbejderne, og de ved godt, at vi er med dem.

Sandheden er, at Enhedslisten i budgetforhandlingerne talte for at friholde medarbejderne fra fyringsvarsler og bruge puljer på 218 mio. kr. til det, så man kan få styr på sundhedsplatformen. Dertil droppe de 2% effektivisering, som delvist lykkedes.

Ved at være med i budgettet, hvor de 218 mio. kr. kan bringes i spil, har vi mulighed for at påvirke brugen af puljerne. Vi bakker som hele vejen op om sekretærerne, hvor måske ikke alle kan beholde deres nuværende job. Men vi vil arbejde for at de kan blive i regionen fx til den større inddragelse af patienter og pårørende, som de i forvejen har tæt kontakt med.

Det er muligt Rudaizky ikke bryder sig om det. Men vi bruger det at være med i budgettet til at arbejde for medarbejderne, som var dårligere stillet uden Enhedslisten.

Ugeposten Gribskov, 05.10.2017. Af Torben Kjær, regionsrådsmedlem for Enhedslisten, Frederiksværksgade 49, Hillerød