Sundhedshusets aktiviteter skal fastholdes

Helsingør Dagblad skrev den 25. august, at borgmester Benedikte Kiær er “mildt sagt knotten”, fordi ledelsen på Nordsjællands Hospital har skåret i bemandingen og åbningstiden i ambulatorierne i sundhedshuset i Helsingør. Det kan vi godt forstå.

Enhedslisten mener, at de eksisterende aktiviteter i sundhedshuset som minimum skal fastholdes og gerne udbygges i det nye sundhedshus, så borgerne i Helsingør kan få det nærværende sundhedsvæsen, som de har udtrykt ønske om på mange stormøder. Vi kan ikke genkende begrænsningerne fra de mange behandlinger i udvalg regionsråd om sundhedshuset, som vi har været en del af. Det hænger heller ikke sammen med, at Nordsjællands Hospital har udtrykt ambitioner om at bruge sundhedshusene i Helsingør og det kommende i Frederikssund mere sammen med det nye superhospital i Hillerød, der får færre sengepladser en oprindeligt planlagt.

Forfatter: Annie Hagel, medlem Regionens sundhedsudvalg, Torben Kjær, medlem af regionens udvalg for tværsektorielt samarbejde, begge for Enhedslisten

Helsingør Dagblad 26. aug. 2017